Przeprowadziliśmy wywiad z Karoliną, która pełni rolę dyrektora do spraw najmu w Greenman Poland (wcześniej Newbridge Poland). Karolina dołączyła do firmy w 2021 roku, zapytaliśmy jak wygląda praca w sektorze nieruchomości i co uważa na temat polskiego rynku nieruchomości handlowych.
Dzień dobry Karolina, opowiedz nam o sobie i co najbardziej lubisz w swojej pracy?
W dziale leasingu Greenman Poland pracuję około trzech lat. Jestem odpowiedzialna za opracowanie i wdrożenie nowej strategii najmu dla naszego portfela centrów i parków handlowych o powierzchni łącznej ok. 93.000 m2. Zanim dołączyłam do Greenman w 2021 roku, przez 6 lat pracowałam w Colliers International. To, co najbardziej lubię w mojej pracy to możliwość budowania relacji z szerokim gronem osób z branży nieruchomości komercyjnych. Pracuję z brokerami, właścicielami nieruchomości, najemcami i kolegami z różnych działów. To wspaniałe uczucie gdy negocjujemy umowę najmu, która spełnia potrzeby i interesy wszystkich stron. Umiejętność łatwego nawiązywania kontaktów z ludźmi i budowania trwałej współpracy jest bardzo satysfakcjonująca!
Co Cię fascynuje w branży nieruchomości?
Fascynuje mnie fakt, że branża nieruchomości jest niezwykle zróżnicowana i stale się rozwija. Każda nieruchomość i każda transakcja jest inna a to oznacza, że zawsze jest coś niestandardowego z czym muszę się zmierzyć. Aby odróżnić nasze nieruchomości od konkurencji i znaleźć nowe sposoby na przyciągnięcie i zatrzymanie obecnych najemców muszę myśleć nieszablonowo. Rynek nieruchomości handlowych w Polsce cały czas się zmienia, pojawiają się nowe trendy, technologie, zmianom ulegają przepisy. Bycie na bieżąco z tymi zmianami i dostosowywanie się do nowych warunków rynkowych jest bardzo ekscytujące.
Co uważasz za najciekawsze w polskim rynku handlowym?
Moim zdaniem najciekawszym aspektem polskiego rynku detalicznego jest to, że jest on niezwykle dynamiczny i szybko rozwija się w ostatnich latach. Z prawie 40 milionami mieszkańców i silną gospodarką, Polska stała się atrakcyjnym miejscem dla międzynarodowych sieci handlowych, które chcą rozszerzyć swoją działalność w Europie. Dodatkowo, polski rynek konsumencki staje się coraz bardziej wyrafinowany i wymagający, z rosnącym zainteresowaniem wysokiej jakości produktami i doświadczeniami, co czyni moją pracę ciekawą i pełną wyzwań.